Czy samo pozycjonowanie Magento wystarczy, aby zwiększyć widoczność witryn e-commerce? Czym jest kontekstowa reklama?

Posted by

Obecnie większość właścicieli e-commerce dąży do zajęcia jak najwyższej pozycji rankingowej w wynikach wyszukiwania. Bowiem użytkownicy zwykle poszukują produktów właśnie poprzez wyszukiwarkę. W związku dużą konkurencyjnością samo pozycjonowanie często okazuje się niewystarczające. Warto więc zastosować inne techniki, takie jak kontekstowa reklama, aby wyprzedzić konkurencję.

Poznaj techniki pozycjonowania witryn e-commerce i dowiedz się, w jaki sposób może je wesprzeć kontekstowa reklama Google.

Magento – co to takiego?

Magento to program, który umożliwia tworzenie witryn e–commerce i zarządzanie sklepami internetowymi. Dużym ułatwieniem jest mnogość dostępnych funkcji i wybór spośród wielu motywów, dzięki którym zbudowanie skutecznego sklepu nie stanowi żadnego problemu. Stale rosnąca popularność zakupów online skłania przedsiębiorców do inwestowania w witryny e–commerce, a Magento jest systemem, który znacznie ułatwia to przedsięwzięcie.

Techniki pozycjonowania sklepów internetowych

Osiągnięcie pożądanych efektów nie jest możliwe bez wdrożenia skutecznych metod optymalizacyjnych. W tym miejscu pojawia się więc pozycjonowanie sklepów internetowych, w którego skład wchodzi wiele zaawansowanych technik. Oto najistotniejsze z nich:

  • wartościowe treści – tworzenie contentu dostosowanego do potrzeb i oczekiwań grupy docelowych odbiorców to technika, dzięki której pozycjonowanie Magento może przynieść najlepsze efekty. Publikowanie zoptymalizowanych treści to ponadto najskuteczniejszy sposób na uzyskanie widoczności w wyszukiwarce;
  • link building – budowanie sieci wartościowych linków zwrotnych to jeden z najważniejszych czynników rankingowych. Warto zatem łączyć się ze stronami o wysokim autorytecie, gdyż umożliwia to osiągnięcie wysokiej pozycji w SERP;
  • słowa kluczowe – wykorzystanie odpowiednich fraz, podobnie jak kontekstowa reklama Google, daje dostęp do grupy docelowych odbiorców oraz pozwala budować widoczność na liście wyników wyszukiwania. Użycie specjalistycznych narzędzi i przeprowadzenie dokładnych badań to doskonały sposób lepsze pozycjonowanie w Google.

Pozycjonowanie Magento a kontekstowa reklama Google

Wszystkie wymienione techniki pozycjonowania z pewnością przyczynią się do wzrostu pozycji sklepu w wynikach wyszukiwania Google. Aby jednak mieć pewność, że nasza witryna e-commerce znajdzie się w rankingu wyżej niż konkurencja, należy uwzględnić w swojej strategii także płatne techniki SEM, takie jak kontekstowa reklama, która pozwala za pomocą określonych słów kluczowych skierować komunikat do odbiorcy zainteresowanego danym produktem lub usługą.